Kto kupi Twoją nieruchomość?


Kto chciałby kupić Twoją nieruchomość? Poznaj 3 sylwetki klienta, o których warto wiedzieć zanim wystawisz swój dom, mieszkanie lub działkę na sprzedaż.


Jak wiemy każda grupa wiekowa klientów będzie miała odmienne wymagania dotyczące nabywanej nieruchomości. Osoby młode (do ok. 35 roku życia), będą poszukiwały mieszkań na sprzedaż lub wynajem. Osoby z przedziału wiekowego 35-50 lat poszukiwać będą domu lub atrakcyjnej działki pod jego budowę. Z kolei osobom powyżej 50 roku życia i seniorom zależeć będzie zazwyczaj na nabyciu mieszkań ulokowanych na parterze lub małych parterowych domkach. Jeżeli zatem decydujemy się na sprzedaż własnej nieruchomości, warto zwrócić uwagę na to, kogo chcemy zainteresować naszą ofertą.

Jakie korzyści da nam wiedza o potencjalnym kliencie? Dzięki niej wiemy jaki opis naszej nieruchomości powinniśmy przygotować, aby nasza oferta była dla niego atrakcyjna. Tytuł oraz opis oferty powinien zawierać elementy, które przykują uwagę odbiorcy, zachęcą do kontaktu oraz umówienia się na prezentację. Opierając się o sylwetkę potencjalnego klienta powinniśmy stworzyć wiarygodny, ciekawy opis, który wzbudzi w nim uczucie, że właśnie nasza nieruchomość spełnia jego wymagania i oczekiwania, że to właśnie ten dom, ta działka, lub to mieszkanie jest dla niego idealne.

Dzięki skonstruowaniu zachęcającego tytułu oraz wartościowego, intrygującego opisu nasza oferta ma szansę dobrze wyróżnić się na tle pozostałych, wzbudzić poczucie w poszukującym, że to właśnie nasza nieruchomość spełni jego wymagania dotyczące wymarzonego miejsca na Ziemi i tym samym sprawi, że to właśnie do nas zadzwoni klient.

Przyjrzyjmy się zatem 3 sylwetkom przysłowiowego „Kowalskiego”, który szuka nieruchomości do zamieszkania:



1.  Osoby młode (do 35 roku życia):

 Mogą być to studenci poszukujący taniego lokum pod wynajem, zlokalizowanego blisko uczelni lub centrum miasta.  Mogą to być pary lub młode małżeństwa.

W jaki sposób szukają nieruchomości?: Komputer; urządzenia mobilne; Internet: wyszukiwarka Google, portale z nieruchomościami.

Jak do nich dotrzeć?:  Do tej grupy docelowej najłatwiej dotrzemy poprzez sieć internetową. Jeżeli posiadamy np. mieszkanie na sprzedaż/wynajem warto wtedy zamieszczać ofertę na najpopularniejszych portalach z nieruchomościami: otodom.pl, dom.gratka.pl. OLX.pl, domy.pl, domiporta.pl lub nieruchomości.online.pl. Zadbajmy o to, aby nasza oferta była na pierwszej stronie w danej lokalizacji, korzystając np. z odpłatnych podbić. Młode pokolenie szybo się zniechęca, dlatego mamy tylko jedną szansę, aby ich zainteresować.

Jak zainteresować ich naszą ofertą?: Dobrej jakości zdjęcia, jasna kolorystyka, żywe kolory. Przyciągający tytuł, w którym jednoznacznie określimy do kogo chcemy trafić z ofertą np. „Idealny dla studenta”, lub „idealny na pierwsze mieszkanie”, lub „dla młodej rodziny”. Dobry, treściwy, nowoczesny opis, wskazujący atuty, które są atrakcyjne dla młodych. Np. blisko miasta, lub centrum, blisko siłowni/parku/kina/trasy rowerowej lub biegowej, możliwość skorzystania z programu MdM. Z raportów realizowanych przez wiodące portale nieruchomościowe wynika, że największą wartość mają mieszkania w dużych miastach zlokalizowane blisko ładnych parków.

Co będzie ważne dla młodego małżeństwa/rodziny?: Dobrze wyciszone, dodatkowy schowek na klatce schodowej, winda, mieszkanie na parterze (jeżeli para posiada młode potomstwo, mieszkanie na parterze będzie dużym plusem). Należy podkreślić takie atuty, które z punktu widzenia naszego potencjalnego klienta będą najważniejsze.



2. Osoby w średnim wieku (35 – 50 lat): Najczęściej poszukują gotowych domów, lub działek budowlanych pod ich budowę. Często są to małżeństwa aktywne zawodowo, które spodziewają się lub posiadają dzieci i powierzchnia mieszkania stała się dla nich zbyt mała. Podczas tworzenia tytułu i opisu oferty starajmy się zapewnić odbiorcę o tym, iż Wasza nieruchomość spełni ich oczekiwania względem zwiększenia komfortu i przestrzeni życiowej. O tym, że od teraz ich życie stanie się łatwiejsze, przyjemniejsze i przede wszystkim wygodniejsze. Ważne będzie też położenie. Jeżeli dom ulokowany jest w pobliżu dużej aglomeracji, warto to podkreślić, ze względu na ułatwiony dojazd do pracy w pobliskim mieście. Każdy dom posiada ogród (mniejszy, lub większy, ale zawsze), dlatego w tworzonym opisie powinniśmy poświęcić mu należytą uwagę. W tym miejscu warto zaznaczyć, że przydomowy ogród stanie się prawdziwym azylem, gdzie po pracy lub w weekend będzie można odpocząć na zielonej trawie, pośród pięknej roślinności, pobawić się z dziećmi lub zorganizować grilla dla znajomych.

Przykładowy opis:

Tytuł: Przytulny rodzinny dom w świetnej cenie!

Jeżeli zawsze chciałeś zamieszkać w pięknym, komfortowym domu z dala od zgiełku miasta, jednocześnie nie tracąc łatwego dostępu do infrastruktury miejskiej, to ta oferta jest dla Ciebie! Dom położony jest w cichej miejscowości Puszczykowo tuż koło Poznania. To elegancki, przytulny i pięknie wykończony piętrowy budynek z zadbanym ogrodem. Mieszkając w nim połączysz relaks i wypoczynek z możliwością szybkiego dojazdu do dużego miasta, gdzie pracujesz lub aktywnie spędzasz czas. Zadzwoń już dziś i umów się na wizytę!

Jak do nich dotrzeć?: W przypadku sprzedaży domubardzodobrym pomysłem będzie wywieszenie banneru/banerów. Można je nabyć w prawie każdej małej drukarni już nawet za ok. 50 zł za sztukę o wielkości 2m x 1m. Z doświadczenia w OSA Nieruchomości wiemy, że osoby w średnim wieku najczęściej są już przyzwyczajone i przywiązane do miejsca swojego zamieszkania. Dodatkowo z miejscem zamieszkania łączy je miejsce pracy, do którego codziennie dojeżdżają. Dlatego też podczas poszukiwań nowego domu lub działki pod jego budowę, najchętniej rozglądają się po najbliższej, znanej im okolicy. Baner będzie zatem doskonałą formą reklamową, która może nam sprowadzić naprawdę wielu klientów.



3.Osoby Starsze:Obecnie 42% polskiego społeczeństwa to osoby powyżej 50 roku życia. Wg badań ich warunki życiowe oraz finansowe stale się podwyższają. Tzw. „seniorzy” stają się coraz bardziej wymagającymi i świadomymi konsumentami. Prawie połowa z nich określa swój stan zdrowia jako „dobry”; 30% z nich korzysta z Internetu, a 73% używa telefonu komórkowego. Połowa seniorów uprawia również aktywnie sport. Jako osoby starsze są bardzo przywiązane do miejsca zamieszkania – „starych drzew się nie przesadza”. Cenią sobie zrozumienie ich potrzeb oraz dostrzeganie ich pragnień. Z racji swojego wieku w przypadku poszukiwania nowego lokum, determinującymi czynnikami będą typ budynku oraz jego metraż. Osoby powyżej 50 roku życia odchowały już dzieci, nowych raczej nie planują, dlatego duże metraże nie są im potrzebne do szczęścia. Zdają sobie również sprawę z tego, że ich zdolności ruchowe z wiekiem będą coraz mniejsze, dlatego zawsze będą przedkładać domy parterowe nad piętrowymi, a mieszkanie w kamienicach lub blokach powyżej I piętra nie ma dla nich sensu. Jeżeli posiadacie zatem mały, parterowy domek na sprzedaż lub mieszkanie nie wyżej niż na I piętrze, może warto w opisie podkreślić, iż idealnie nadaje się on do zamieszkania przez osoby starsze.

Jak do nich dotrzeć?: W przypadku osób starszych dobrym pomysłem będzie zamieszczenie ogłoszenia również w mediach tradycyjnych, np. w lokalnej gazecie. Seniorzy są przyzwyczajeni do oglądania telewizji, słuchania radia, czy czytania gazet i nie korzystają w takim stopniu z Internetu jak młodsze pokolenia. Ofertom poświęcają więcej czasu i uwagi, dokładnie analizują ich treść. Dlatego jeżeli swoją ofertę adresować będziecie do tej grupy docelowej, pamiętajcie o dobrym, wyczerpującym opisie, który zapewni ich, że to właśnie w waszym domu/mieszkaniu poczują się jak u siebie.

Świadomość tego, do kogo adresujemy naszą ofertę pomoże w rezultacie skrócić czas poszukiwania klienta, który zdecyduje się na zakup sprzedawanej przez nas nieruchomości. W OSA Nieruchomości stosujemy wyżej wymienione zasady i możemy w pełni potwierdzić ich skuteczność.


Autor:

Roman Dąbrowski

Specjalista marketingu i reklamy

więcej o autorze