Kto kupi Twoją nieruchomość?
Kto chciałby kupić Twoją nieruchomość? Poznaj 3
sylwetki klienta, o których warto wiedzieć zanim wystawisz swój dom, mieszkanie
lub działkę na sprzedaż.
Jak
wiemy każda grupa wiekowa klientów będzie miała odmienne wymagania dotyczące
nabywanej nieruchomości. Osoby młode (do ok. 35 roku życia), będą poszukiwały
mieszkań na sprzedaż lub wynajem. Osoby z przedziału wiekowego 35-50 lat poszukiwać
będą domu lub atrakcyjnej działki pod jego budowę. Z kolei osobom powyżej 50
roku życia i seniorom zależeć będzie zazwyczaj na nabyciu mieszkań ulokowanych
na parterze lub małych parterowych domkach. Jeżeli zatem decydujemy się na
sprzedaż własnej nieruchomości, warto zwrócić uwagę na to, kogo chcemy
zainteresować naszą ofertą.
Jakie
korzyści da nam wiedza o potencjalnym kliencie? Dzięki niej wiemy jaki opis
naszej nieruchomości powinniśmy przygotować, aby nasza oferta była dla niego
atrakcyjna. Tytuł oraz opis oferty powinien zawierać elementy, które przykują
uwagę odbiorcy, zachęcą do kontaktu oraz umówienia się na prezentację. Opierając
się o sylwetkę potencjalnego klienta powinniśmy stworzyć wiarygodny, ciekawy
opis, który wzbudzi w nim uczucie, że właśnie nasza nieruchomość spełnia jego
wymagania i oczekiwania, że to właśnie ten dom, ta działka, lub to mieszkanie
jest dla niego idealne.
Dzięki
skonstruowaniu zachęcającego tytułu oraz wartościowego, intrygującego opisu
nasza oferta ma szansę dobrze wyróżnić się na tle pozostałych, wzbudzić
poczucie w poszukującym, że to właśnie nasza nieruchomość spełni jego wymagania
dotyczące wymarzonego miejsca na Ziemi i tym samym sprawi, że to właśnie do nas
zadzwoni klient.
Przyjrzyjmy się zatem 3
sylwetkom przysłowiowego „Kowalskiego”, który szuka nieruchomości do
zamieszkania:
1. Osoby młode (do 35 roku życia):
Mogą być to studenci poszukujący taniego lokum
pod wynajem, zlokalizowanego blisko uczelni lub centrum miasta. Mogą to być pary lub młode małżeństwa.
W jaki sposób szukają
nieruchomości?: Komputer; urządzenia mobilne;
Internet: wyszukiwarka Google, portale z nieruchomościami.
Jak do nich dotrzeć?: Do tej grupy docelowej najłatwiej dotrzemy
poprzez sieć internetową. Jeżeli posiadamy np. mieszkanie na sprzedaż/wynajem
warto wtedy zamieszczać ofertę na najpopularniejszych portalach z
nieruchomościami: otodom.pl, dom.gratka.pl. OLX.pl, domy.pl, domiporta.pl lub nieruchomości.online.pl.
Zadbajmy o to, aby nasza oferta była na pierwszej stronie w danej lokalizacji,
korzystając np. z odpłatnych podbić. Młode pokolenie szybo się zniechęca,
dlatego mamy tylko jedną szansę, aby ich zainteresować.
Jak zainteresować ich naszą
ofertą?: Dobrej jakości zdjęcia, jasna kolorystyka, żywe
kolory. Przyciągający tytuł, w którym jednoznacznie określimy do kogo chcemy
trafić z ofertą np. „Idealny dla studenta”, lub „idealny na pierwsze
mieszkanie”, lub „dla młodej rodziny”. Dobry, treściwy, nowoczesny opis, wskazujący
atuty, które są atrakcyjne dla młodych. Np. blisko miasta, lub centrum, blisko
siłowni/parku/kina/trasy rowerowej lub biegowej, możliwość skorzystania z
programu MdM. Z raportów realizowanych przez wiodące portale nieruchomościowe
wynika, że największą wartość mają mieszkania w dużych miastach zlokalizowane
blisko ładnych parków.
Co będzie ważne dla młodego małżeństwa/rodziny?: Dobrze wyciszone, dodatkowy schowek na klatce schodowej, winda, mieszkanie na parterze (jeżeli para posiada młode potomstwo, mieszkanie na parterze będzie dużym plusem). Należy podkreślić takie atuty, które z punktu widzenia naszego potencjalnego klienta będą najważniejsze.
2. Osoby w średnim wieku (35 –
50 lat): Najczęściej poszukują gotowych domów, lub działek
budowlanych pod ich budowę. Często są to małżeństwa aktywne zawodowo, które
spodziewają się lub posiadają dzieci i powierzchnia mieszkania stała się dla
nich zbyt mała. Podczas tworzenia tytułu i opisu oferty starajmy się zapewnić
odbiorcę o tym, iż Wasza nieruchomość spełni ich oczekiwania względem
zwiększenia komfortu i przestrzeni życiowej. O tym, że od teraz ich życie
stanie się łatwiejsze, przyjemniejsze i przede wszystkim wygodniejsze. Ważne
będzie też położenie. Jeżeli dom ulokowany jest w pobliżu dużej aglomeracji,
warto to podkreślić, ze względu na ułatwiony dojazd do pracy w pobliskim
mieście. Każdy dom posiada ogród (mniejszy, lub większy, ale zawsze), dlatego w
tworzonym opisie powinniśmy poświęcić mu należytą uwagę. W tym miejscu warto zaznaczyć,
że przydomowy ogród stanie się prawdziwym azylem, gdzie po pracy lub w weekend
będzie można odpocząć na zielonej trawie, pośród pięknej roślinności, pobawić
się z dziećmi lub zorganizować grilla dla znajomych.
Przykładowy opis:
Tytuł:
Przytulny rodzinny dom w świetnej cenie!
Jeżeli
zawsze chciałeś zamieszkać w pięknym, komfortowym domu z dala od zgiełku
miasta, jednocześnie nie tracąc łatwego dostępu do infrastruktury miejskiej, to
ta oferta jest dla Ciebie! Dom położony jest w cichej miejscowości Puszczykowo
tuż koło Poznania. To elegancki, przytulny i pięknie wykończony piętrowy
budynek z zadbanym ogrodem. Mieszkając w nim połączysz relaks i wypoczynek z
możliwością szybkiego dojazdu do dużego miasta, gdzie pracujesz lub aktywnie
spędzasz czas. Zadzwoń już dziś i umów się na wizytę!
Jak do nich dotrzeć?: W
przypadku sprzedaży domubardzodobrym pomysłem będzie wywieszenie
banneru/banerów. Można je nabyć w prawie każdej małej drukarni już nawet za ok.
50 zł za sztukę o wielkości 2m x 1m. Z doświadczenia w OSA Nieruchomości wiemy,
że osoby w średnim wieku najczęściej są już przyzwyczajone i przywiązane do
miejsca swojego zamieszkania. Dodatkowo z miejscem zamieszkania łączy je miejsce
pracy, do którego codziennie dojeżdżają. Dlatego też podczas poszukiwań nowego
domu lub działki pod jego budowę, najchętniej rozglądają się po najbliższej,
znanej im okolicy. Baner będzie zatem doskonałą formą reklamową, która może nam
sprowadzić naprawdę wielu klientów.
3.Osoby Starsze:Obecnie
42% polskiego społeczeństwa to osoby powyżej 50 roku życia. Wg badań ich
warunki życiowe oraz finansowe stale się podwyższają. Tzw. „seniorzy” stają się
coraz bardziej wymagającymi i świadomymi konsumentami. Prawie połowa z nich
określa swój stan zdrowia jako „dobry”; 30% z nich korzysta z Internetu, a 73%
używa telefonu komórkowego. Połowa seniorów uprawia również aktywnie sport.
Jako osoby starsze są bardzo przywiązane do miejsca zamieszkania – „starych
drzew się nie przesadza”. Cenią sobie zrozumienie ich potrzeb oraz dostrzeganie
ich pragnień. Z racji swojego wieku w przypadku poszukiwania nowego lokum,
determinującymi czynnikami będą typ budynku oraz jego metraż. Osoby powyżej 50
roku życia odchowały już dzieci, nowych raczej nie planują, dlatego duże
metraże nie są im potrzebne do szczęścia. Zdają sobie również sprawę z tego, że
ich zdolności ruchowe z wiekiem będą coraz mniejsze, dlatego zawsze będą
przedkładać domy parterowe nad piętrowymi, a mieszkanie w kamienicach lub
blokach powyżej I piętra nie ma dla nich sensu. Jeżeli posiadacie zatem mały,
parterowy domek na sprzedaż lub mieszkanie nie wyżej niż na I piętrze, może
warto w opisie podkreślić, iż idealnie nadaje się on do zamieszkania przez
osoby starsze.
Jak do nich dotrzeć?: W przypadku osób starszych dobrym pomysłem będzie zamieszczenie ogłoszenia również w mediach tradycyjnych, np. w lokalnej gazecie. Seniorzy są przyzwyczajeni do oglądania telewizji, słuchania radia, czy czytania gazet i nie korzystają w takim stopniu z Internetu jak młodsze pokolenia. Ofertom poświęcają więcej czasu i uwagi, dokładnie analizują ich treść. Dlatego jeżeli swoją ofertę adresować będziecie do tej grupy docelowej, pamiętajcie o dobrym, wyczerpującym opisie, który zapewni ich, że to właśnie w waszym domu/mieszkaniu poczują się jak u siebie.
Świadomość
tego, do kogo adresujemy naszą ofertę pomoże w rezultacie skrócić czas
poszukiwania klienta, który zdecyduje się na zakup sprzedawanej przez nas
nieruchomości. W OSA Nieruchomości stosujemy wyżej wymienione zasady i możemy w pełni potwierdzić ich skuteczność.
Autor:
Roman Dąbrowski
Specjalista marketingu i reklamy